به گزارش همشهری آنلاین،صفا صبوری دیلمی با اعلام این خبر، تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع شرقی و غربی بازار را از اهداف مهم طراحی و اجرای زیرگذر چهارراه گلوبندک دانست.
او اضافه کرد:« از حدود ۷ ماه پیش که مسئولیت تکمیل این زیرگذر عابر پیاده به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شد، تلاش دست اندرکاران اجرایی روی گشایش ورودی غربی متمرکز شده است تا با توجه به نبود ورودی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، از میزان بار رفت و آمد شهروندان از ضلع شرقی کاسته شود.»
این مدیر شهری پایتخت با اشاره به اعمال راهکارهای مهندسی ارزش در بازطراحی و ساخت ورودی غربی زیرگذر گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد، کاهش تعداد ورودیهای غربی از دو ورودی (در طرح قبلی) به یک ورودی و تعریض ورودی ساخته شده در ضلع جنوب غربی را از جمله نتایج عینی مطالعات مهندسی ارزش در این پروژه دانست.
به گفته صبوری دیلمی، طرح ترافیک محدوده پروژه با عنایت به شرایط ترافیکی موجود در خیابان ۱۵خرداد غربی، مورد بازنگری قرار گرفته و شرایط استفاده بهینه شهروندان از ورودی جدید ایستگاه و آسانسورهای نصب شده در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، ضمن اجرای بیش از ۸۰۰ مترمربع محوطه سازی فراهم شده است.
با بهره برداری کامل زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهره برداری از این پروژه است و مجریان پروژه تلاش می کنند ورودی شرقی پروژه نیز در آینده نزدیک تحویل شهروندان شود.
نظر شما